25 november t/m 28 november

28 november 2013 - Debre Zeyit, Ethiopië

Zoals jullie inmiddels wel weten is mijn laptop gechrasht, erg jammer. Hij ligt nu alweer vier dagen bij een computerzaak, morgen is hij als het goed is klaar. De harde schijf was kapot. Er missen nu dus een paar dingen in mijn blog die ik niet meer weet, maar hier toch een kleine update:

Maandag 25 november

Vandaag hadden we een gesprek met Pim over onze voortgang. We hebben afgesproken dat we ons verslag een keer in de twee weken sturen. Verder hadden we nog heeeeeeeel veel vragen, maar die moesten we maar per mail sturen, want dat waren er erg veel. Daarna heeft Pim ons voorgesteld aan de bedrijfleider: Behailu. Een aardige man, maar meer een praktijkwerker dan een bedrijfsleider. Half in de dag hebben Loes en Kelsey een vechtscene in elkaar gezet en wij hebben het gefilmd. Helaas lukte dit niet zonder te lachen. We hebben dit gedaan omdat Pim en Gerdine denken dat Loes en Kelsey elkaar niet mogen, ze proberen dit vol te houden tot 5 december. Dan gaan we met zijn allen sinterklaas vieren. Vandaag mijn pc weg gebracht, omdat hij echt niks meer deed. 's Avonds hebben we bij Liesak gegeten en het spel I love Hollang gespeeld. Het was erg grappig en veel gefilmd.

Dinsdag 26 november

Om 9.00 uur wakker. Vanmorgen niet veel bijzonders gedaan, alleen aan het verslag gewerkt. Rond half 12 wilden we naar Duukem gaan om te pinnen en te eten. Toen we op Zuqualla waren kwamen Kelsey en ik erachter dat we onze bankpas waren vergeten, lekker slim (allebei blond h'e...) We konden dus weer terug. Ondertussen werden Dennis en Natasja lastig gevallen door kinderen, omdat Dennis chips aan het eten was. In Duuken konden we allemaal pinnen gelukkig, het duurde alleen een half uur voordat de pinautomaat opgestart was. In Duukem heb ik een heerlijke pannekoek op met een soort jam erop. Op de terugweg hebben we een overvol busje gepakt. We waren pas rond een uur of 4 terug, we hebben nog vlees gehaald (wat er uitzag als biefstuk) en kool. Ook nog een voetbal gekocht, die 's avonds na 10 minuten lek was, daarna gingen Ethiopiers met de lekke bal ervandoor. Beetje jammer. Een aantal Ethiopiers probeerden onze leeftijd te schatten. Ze dachten dat Loes rond de 30 was, dat Natasja en Dennis getrouwd waren, dat ik en Kelsey erg jong waren, omdat we de dunste waren. (ik 16 en Kelsey 10). Daanra nog een stukje buiten gelopen.

Woensdag 27 november

Om 9.00 wakker. Beneden gelijk koffie en thee gedronken. Hierbij hebben Loes en Kelsey hun plannetje verpest om onaardig te doen tegen elkaar, ze schoten weer in de lach. Dit keer met Pim erbij. Daarna naar het internetcafe geweest, helaas was mijn computer nog niet gemaakt. ‘s Avonds bij Rosemary gegeten. Ik had rice met vegetables besteld, maar kreeg dus gewoon een soort bami. Wel erg lekker.

Donderdag 28 november

Om 7.45 uur wakker. Vandaag zouden we passion connects bezoeken en een aantal lokale boeren. Wel erg leuk om de lokale boeren te bekijken. Passion Connect konden we niet binnen helaas. We hebben daarna bij een kratermeer wat gedronken en gegeten.

1. Fam. Labrijn:
    30 november 2013
    Ha Linda,
    Jammer dat de techniek je in de steek laat. Hopen dat het gauw beter wordt. Al die bezoekjes aan lokale boeren lijkt ons erg interessant.
    Groeten van de Tilsedijk