Nog 7 dagen te gaan...!

2 november 2013

1627 - Ethiopie - Debre Zeit

Nog maar zeven dagen te gaan tot mijn reis naar Ethiopië. Via deze weg ga ik alle vrienden, familie, kennissen en andere geïnteresseerden om de hoogte houden van mijn 10 weken durende stage in Ethiopië! De foto geeft een beeld van de plaats waar we verblijven, Debre Zeyit.

A.s zaterdag zal ik rond 7.00 uur in de ochtend vertrekken, waarbij ik een overstap heb in Frankfurt en een tussenstop in Khartoum (Sudan). Rond 20.50 komen we aan in Addis Abeba, de hoofdstad van Ethiopië. Het is daar twee uur later dan in Nederland, dus we komen daar om 22.50 uur lokale tijd aan.

Ik blijf hier van 9 november t/m 17 januari. De temperatuur rond deze tijd ligt tussen de 25 en 28 graden op het heetste punt van de dag, 's nachts koelt het af tot onder de 10 graden, heerlijk.

Het doel van de stage is het opstellen van een (landelijke) trainingsmanual voor de Ethiopische bevolking die een cursus volgen op Genesis Farm, het bedrijf waar we zitten. Deze trainingsmanual zal gericht zijn op startende ondernemers die een kans zien in de pluimveehouderij (tot 500 kippen). In Ethiopië zijn de huidige lesmaterialen erg theoretisch, de lesplannen die wij gaan schrijven zullen praktijkgericht zijn om de kans op het mislukken van de onderneming te verminderen.

Ik heb er erg veel zin in! Maar helaas moet ik eerst nog vijf tentamens maken en een aantal verslagen.. :s. Ik houd jullie op de hoogte!!